Strona główna » Aktualności » Jaka jest minimalna temperatura w pracy?
Przepisy nie regulują minimalnej temperatury pracy na otwartej przestrzeni, w której mogą pracować pracownicy. Tym samym nie mogą oni powstrzymać się od pracy nawet podczas silnych mrozów, pod warunkiem zapewnienia przez pracodawcę właściwej odzieży ochronnej. Należy ponadto pamiętać o pomieszczeniu do ogrzania się, jak również wydawaniu posiłków oraz napojów. Jeśli pracodawca nie zapewnia właściwych warunków musi liczyć się z możliwością powstrzymania się od pracy przez zatrudnionych – w sytuacji bezpośredniego zagrożenia zdrowia lub życia. W przypadku pracowników zatrudnionych w pomieszczeniach, regulowanie temperatury nie jest sprawą szczególnie skomplikowaną. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy w pomieszczeniach pracy, należy zapewnić temperaturę odpowiednią do rodzaju wykonywanej pracy – ale nie niższą niż 14°C – chyba że jest to niemożliwe ze względów technologicznych (np. praca w chłodniach). W pomieszczaniach biurowych temperatura nie powinna być niższa niż 18°C.
czytano: 782 razy
autor: m-s-t.pl
data dodania: 2020-10-08 13:09:28