Strona główna » Aktualności » Praca w biurze w czasie epidemii koronawirusa SARS-CoV-2
Wytyczne dotyczące organizacji pracy w biurach w trakcie epidemii COVID-19.
Stworzenie odpowiedniego środowiska pracy:
- regularną dezynfekcję powierzchni wspólnych,
- częstą dezynfekcję pomieszczeń socjalnych,
- częste wietrzenie powierzchni biurowych,
- umieszczanie instrukcji mycia rąk,
- używanie jednorazowych sztućców lub mycie naczyń w zmywarkach w temperaturze co najmniej 60°C,
- zdezynfekowanie rąk przed jak i po skorzystaniu ze wspólnego sprzętu biurowego
Limitację osób poprzez:
- zapewnienie odpowiedniej odległości między pracownikami w częściach wspólnych,
- wykorzystywanie do komunikacji metod takich jak: telefon komórkowy, e-mail, komunikatory internetowe,
- wprowadzenie zmian w pracy,
Do noszenia maseczki w biurze zobowiązane są osoby mające kontakt z osobami z zewnątrz i kontrahentami oraz osoby z zewnątrz i kontrahenci. Pracodawca ma obowiązek powiadomienia właściwej powiatowej stacji sanitarno-epidemiologiczną w przypadku wystąpienia u pracownika niepokojących objawów mogących świadczyć o infekcji koronawirusem SARS-CoV-2.
W wytycznych znalazły się także ogólnie obowiązujące przepisy:
- zachowanie co najmniej 1,5 m odległości pomiędzy pracownikami,
- zapewnienie pracowników środków ochrony osobistej – maseczki, rękawiczki lub płyny do dezynfekcji rąk,
- promowanie pracy zdalnej.
czytano: 1046 razy
autor: m-s-t.pl
data dodania: 2020-09-14 11:09:32